Diakon 100 % Vilhelmina församling

Lockad av fjäll och natur? ...och många uttrycksätt att vara kyrka!

Foto: Vilhelmina församling

Vi söker medarbetare som vill bygga kyrka och  tillsammans med oss vill verka för en god arbets - och församlingsgemenskap.

PS Vi hjälper gärna till med att hitta bostad DS

Södra Lapplands pastorat söker en diakon 100 % med placering i Vilhelmina församling. Arbetsområdet är Vilhelmina samhälle och byarna runtomkring.

Vi söker dig som tillsammans med diakonen i Vilhelmina fjälldistrikt och frivilliga medarbetare vill utveckla diakonin här.

Som diakon möter du människor i livets olika situationer. Tillsammans med dig vill vi göra en kartläggning av de diakonala behoven och du ska få möjlighet att pröva dina idéer. Du är en del av arbetslaget men arbetar även självständigt. Dina arbetsuppgifter finns bland äldre, i sorgegrupp och krisgrupper, bland människor i livets mitt och bland unga. Diakonalt arbete bedrivs i  samverkan med samhällets olika myndigheter och i församlingens frivilligverksamhet.

Vilhelmina är ett vänligt och trevligt samhälle i Lapplands inland, "inlandets centrum". Samhället ligger nära den lappländska fjällvärlden och erbjuder rika möjligheter till ett aktivt friluftsliv med t.ex. vandringar, jakt och fiske. Vilhelmina har vi bra barnomsorg och skola upp till och med gymnasium. Det finns goda kommunikationer och även en flygplats på kort avstånd från samhället med dagliga turer till Arlanda flygplats. Församlingen kan hjälpa till med att hitta bostad.

Vi vill att du som söker tjänsten är behörig att utöva diakonämbetet i Svenska kyrkan.

För tjänsten fordras körkort B och tillgång till egen bil.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan bli aktuellt. Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan med sedvanliga ansökningshandlingar skickas senast 4/10 antingen till adress:

Södra Lapplands pastorat, Storgatan 51, 912 32 Lycksele eller sodra.lapplands.pastorat@svenskakyrkan.se

Kyrkoherde Mats Nygård, 072-570 13 40, mats.nygard@svenskakyrkan.se

Vik församlingsherde Heinrich Fröb 0940-372 18 heinrich.frob@svenskakyrkan.se

Diakon Anna Ingvarsdotter anna.ingvarsdotter@svenskakyrkan.se

Diakon Ulla-Britt Granberg, 0940-372 07, ulla-britt.granberg@svenskakyrkan.se

Fackliga företrädare:

Peter Werner, KyrkA, 0911-27 41 15, peter.werner@svenskakyrkan.se

Elisabeth Asplund, Vision, 070-2332940 eller elisabeth.asplund@fv.vision.se

Välkommen!

För mer information om vilhelmina FÖRSAMLING

Se vår webbplats:

www.svenskakyrkan.se/vilhelmina

personuppgiftshantering för arbetssökande

Här kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt gällande dataskyddsförordning (GDPR)

Länken finner du nedan:

Personuppgiftshantering för arbetssökande

För ytterligare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se här; https://www.svenskakyrkan.se/sodralappland/gdpr---personuppgiftshantering

Nej tack till mediasäljare och rekryteringssajter

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.