”Byapräst” till herde i Vildmans land

Välkommen till Stensele församling

Hos oss förrättas cirka 50 begravningar, 20 dop och 10 vigslar om året som du tar hand om. Du är aktiv i möten med människor i samtalsgrupper,
deltar i konfirmandarbetet, syns på byn och har gudstjänster på söndagarna och mässa varannan onsdagskväll.
Stensele församling är ett litet sammansvetsat och väl fungerande arbetslag där alla kan sina uppgifter.
Vi erbjuder en ledig helg i månaden, 4 veckors sammanhängande sommarsemester och en alldeles egen mobiltelefon...

Storumans kommun är välordnad och positiv och vi finns mitt i Södra Lappland. Vi brukar kallas för inlandets nav eftersom E45:an, E12:an och järnvägen möts hos oss, det har präglat vår pragmatiska anda.

Storuman ligger nära fjällvärlden och erbjuder rika möjligheter till ett aktivt friluftsliv. Till exempel Kungsleden som har sin början och sitt slut i Hemavan.

Vildmannen, Lapplands landskapsvapen är också signifikativt för Storuman och den används som en symbol för oss och den okluvna viljan, styrkan, den storslagna naturen och bestämdheten hos oss ”lapplänningar”

Här har vi också god barnomsorg och skola upp till och med gymnasium.

Mer om  Storumans kommun

Är du en enkel och positiv människa med starkt kall så är vi församlingen för dig!

Uppysningar om tjänsten

För tjänsten fordras körkort B och tillgång till egen bil.
Minimalt med administration eftersom arbetsledare redan finns.
Tjänsten innebär oreglerad arbetstid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan bli aktuellt. Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan med sedvanliga ansökningshandlingar oss tillhanda senast 4/10 på adress: Södra Lapplands pastorat, Storgatan 51, 912 32 Lycksele eller sodra.lapplands.pastorat@svenskakyrkan.se

Kyrkoherde Mats Nygård, 072-570 13 40, mats.nygard@svenskakyrkan.se

Arbetsledare Ann-Louise Holmberg Karlsson, 0951-265 10,

ann-louise.holmberg.karlsson@svenskakyrkan.se

Fackliga företrädare:

Peter Werner, KyrkA, 0911-27 41 15, peter.werner@svenskakyrkan.se

Elisabeth Asplund, Vision, 070-2332940 eller elisabeth.asplund@fv.vision.se

Välkommen till oss!

För mer information om stensele FÖRSAMLING

Se vår webbplats:

www.svenskakyrkan.se/stensele

Nej tack till mediasäljare och rekryteringssajter

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.