Tidigare evenemang

Här kan du läsa om det som har hänt under den senaste terminen. Klicka på länkarna så kommer pdf upp.

Föredrag på Villa Ingeborg - Margareta Raab

Musik på Terrassen

Församlingen och klubben firar vårens ankomst - Valborg på Webben

Glad Valborg alla Rivierasvenskar!

Fettisdagsfika på Villa Ingeborg

Församlingsutflykt Mimosadalen - Tanneron, 9 februari

Nyårsfirande på Villa Ingeborg

Julen 2019

Lucia 2019

7 december, Lucia-kröning, kl 18, St. Pierre, Slottskyrkan i Haut de Cagnes. Efteråt byfest på Place du Château.

23-24 november, JULBASAR!

Retorik - något för dig? Professor Inger Lindstedt håller föredrag, 25 oktober kl 14-16, Villa Ingeborg.

Söndagskonsert 13 oktober kl 13:30, bjuds vi på högklassig kammarmusik.

Söndag 15 september, kl 11, Bålsta kammarkör sjunger i mässan, Sankta Birgittakapellet. Kören sjunger en trevlig och blandad repertoar med tonvikt på pärlorna inom den klassiska musiken. Dirigent: Gunnar Klum

Midsommarfest på Villa Ingeborg, Midsommardagen, lördagen den 22 juni, kl 17:00 OBS! datum. Knytkalas, dans kring midsommarstången, lekar med barnen och en riktigt rolig kväll!

Svenskaskolföreningen håller sin sommaravslutning på Villa Ingeborg den 15 juni, kl 15:00.

Sveriges Nationaldag på Saint-Honorat, Cannes

Gökotta, 30 maj på Le Manoir de L'Etang!

Missa inte vår unika och härliga musiksöndag.

Unik mini-konsert Geneviève Cox

Röster i Samtiden - Björn Wickholm: 10 maj. Ingår i polisens nationella insatsstyrka. Specialitet - terroristbekämpning.

Jill Bernadotte - Vernissage på Villa Ingeborg

Valborgsmässoafton

Påsken

Vårbasar 6 april

Biskop Caroline Krook , 29 mars, talar om Ingmar Bergman-filmen ”Fanny och Alexander” - Ingmar Bergmans osannolika saga.

Kim Boulukos och Leo Wesel. Vernissage tisdag 5 mars, kl 17-20 på Villa Ingeborg.

Henrik Mörner Vernissage fredag 1 februari kl 17-20 på Villa Ingeborg.

Bland spioner och terrorister. Föredrag: Thorsten CARS, fredag 1 februari kl 14-16 på Villa Ingeborg.

LUCIA-KONSERT I NICE
Fredagen den 14 december kl 19.00 i Holy Trinity Church, 11, rue de la Buffa, Nice. Mycket välkomna till en glimrande upplevelse med Lucia och hennes följe. De klassiska Lucia-och Julsångerna samt recitationer i en vacker och stämningsfull inramning. Kyrkans egen Lucia-kör med solister och recitatörer framträder under ledning av musikdirektör Marie Dimpker.

LUCIA 2018

FAMILJEDAG
12 december. Lunch kl.12:30, sångstunder, lek och pyssel under eftermiddagen.

LUCIAKRÖNING
8 december kl.18:00  i St Pierre Haut de Cagnes

FAMILJEDAG
5 december. Lunch kl.12:30, sångstunder,lek och pyssel under eftermiddagen

FIRA 1:a ADVENT!

JULBASAR, 24-25 november på Villa Ingeborg. Mer information finns här...

10 november Mårten Gås med Ta Ton

Villa Ingeborg fyller 5 år!

Staffan Heimerson - ocensurerad5 oktober kl 14-16 Villa Ingeborg
Om det politiska läget i USA, Frankrike och Sverige.

Accordion Club är Sveriges ledande orkester för arrangerad musik på dragspel. Lättlyssnat, populärt, folkligt, jazzigt, latinamerikanskt och svängigt. Ett spännande gästspel i sensommarkväll! Villa Ingeborg den 19 september, kl 18:30.

Valvaka på Villa Ingeborg den 9 september.

Midsommarfirande på Villa IngeborgTillsammans med Rivieraklubben bjuder vi in till dans runt midsommarstången. Vi ses kl 18 på Midsommarafton den 22/6 för att klä midsommarstången och därefter blir det lek och dans för alla åldrar. Buffén dukas upp med det vi alla bidrar med och platser finns vid bord eller på medhavd filt i gröngräset. Musik och sånghäften finns färdiga men bestick och glas och tallrik tar var och en med.

Nationaldagsfirande på S:t Honorat. Den 6 juni är det traditionellt nationaldagsfirande på den magiska ön S:t Honorat utanför Cannes.

”En kväll på Operan” kl 19:00 på Villa Ingeborgs Piazza. Solister, musiker och vår egen S:a Birgitta-kör ger en strålande, rolig och omväxlande konsert. Bubbelmingel från klockan 18:00.

Sollentuna Gosskör uppträder i Saint-Pierre - d'Arènes i Nice.

Kristi Himmelfärds dag kl 11. Friluftsgudstjänst för alla åldrar. Medtag pick-nick, filt eller stol.

Musikgudstjänst med Ukulele-orkerstern.På söndag den 6 maj kl 11 sker en rolig happening på Villa Ingeborg. Svenska Ukelele-orkerstern medverkar i högsta grad i musikgudstjänsten som firas på Piazza. Svängig musik utlovas!

Valborgsmässofirande på Sista April! Traditionsenligt vårfirande och S:a Birgitta-kören sjunger vårsånger, tal och musik, en god måltid och mycket trevlig stämning.

Leva och bo i södra Frankrike arrangeras tillammans med Kyrkan, Konsulatet och Rivieraklubben.

The Aerophonics blåsorkester, trä och brass, från Academie de Musique i Monte Carlo.

Caroline Krook, Föredrag om Ingmar Bergman

PÅSKMARKNAD - KONSERT Mikael Samuelson mars 2018