Samtalsgrupp för män

Välkommen att vara med i en samtalsgrupp för män

Varmt välkomna att vara med på en samtalsgrupp för män. En gång i månaden finns det möjlighet till samtal för män utifrån olika tema. Gruppens deltagare har i stor omfattning möjlighet att påverka träffarna.

Under vårterminen 2019 träffas vi en gång i månaden, mellan kl. 10.00-12.00 i församlingshemmet i Södra Sandby följande tisdagsförmiddagar:
22 januari, 12 februari, 5 mars, 9 april, 7 maj.

Samtalen kan ha en utgångspunkt i boken: Salt, bröd och vin – en pilgrimsteologi.

Salt, bröd och vin kan tyckas vara tre skilda saker, men orden står i Martin Linds bok för den heliga samhörigheten. Varje människas liv hör samman med andras. Salt har i kristen tradition varit en symbol för samhällskritik, att våga yttra även de salta orden är nödvändigt för kyrkan i varje tid. Bröd och vin leder tankarna till den dagliga måltiden och till den heliga måltiden, nattvarden. Samtalet kring pilgrimsvandringar bidrar till reflektion, eftertanke.