Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Församlingspedagog eller motsvarande 100%

Sökes till Östertälje församling. Ansök senast 23 april!

Östertälje församling ingår i Södertälje pastorat. I församlingen arbetar cirka 15 personer. Tjänstgöringen sträcker sig över hela pastoratet, men med huvudplacering i Brunnsängs kyrka.

I tjänsten ingår bland annat:

• Att samordna pastoratets konfirmandarbete.
  • Att tillsammans med kollegor utveckla församlingens pedagogiska arbete.
  • Skolkyrkoarbete.

Med inriktning mot konfirmand och ungdom kommer du vara delaktig i pastoratets pedagogiska satsning på våra ungdomar och det finns stora möjligheter att delvis utforma tjänsten själv.

Vi söker dig som:

Har god pedagogisk och social förmåga, som ser dig som del i ett större sammanhang, men kan samtidigt arbeta självständigt. Du är lösningsfokuserad med en tydlig struktur och god planering i ditt arbete. Du delar Svenska kyrkans tro och värderingar. Du trivs med att nätverka med andra samhällsaktörer. Du drar dig inte för att ta kontakt med till exempel skolor, socialtjänst eller fritidshem. Du trivs med att arbeta med ungdomar och konfirmander, och vågar tänka och prova nya sätt för att möta åldersgruppen. I tjänsten ingår lägerverksamhet och medverkan vid gudstjänster.

Kvalifikationer:

- Utbildad församlingspedagog eller motsvarande.
- Medlem i Svenska kyrkan.
- B-körkort.
- Erfarenhet av att samordna konfirmandarbete är meriterande.

Övrigt:

Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer i tjänsten.

Ansökan

Ansöker gör du via vårt rekryteringsverktyg här! Vi behöver din ansökan senast den 23 april 2024.

Läs mer om oss och vår verksamhet på www.svenskakyrkan.se/sodertalje

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid