Vi söker kyrkvaktmästare till Halltorp kyrka!

Södermöre pastorat söker kyrkvaktmästare till Halltorp.

Halltorp kyrka är en medeltidskyrka i Södermöre pastorat och har anor från 1200-talet. För ytterligare information om kyrkan besök sidan på webben >

Tjänsten är 85% på helårsbasis, fördelat på 100% under säsong och 60% under vintern.

Arbetet består till största delen av gräsklippning, kantning och rensning av rabatter samt att hålla rent och snyggt på kyrkogården. Även lokalvård och iordningställande inne i kyrkor och församlingshem ingår i arbetet. Vid inre tjänst har man hand om förberedelser, genomförande och efterarbete vad gäller såväl gudstjänster som dop, vigslar och begravningar.

Körkort, lägst behörighet B, samt tillgång till egen bil erfordras. Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom trädgård/parkskötsel prioriteras. Maskinvana är en fördel och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav då inre tjänst är en del av arbetet. Man arbetar 3 söndagar och en lördag enligt ett 9-veckorsschema. Även arbete på helgdagar som inträffar i veckorna förekommer. Kollektivavtal finns med både Kommunal och Vision.

Om du vill veta mera eller har några frågor, vänligen vänd dig till Christian Skoglund för information.

Din ansökan ska vara inne senast 9 juni 2021. Berätta lite om dig själv och vad du sysslat med innan du sökte jobb som kyrkvaktmästare i Södermöre pastorat.

ANSÖKAN SÄNDS TILL

sodermore.pastorat@svenskakyrkan.se