Tre män i olika åldrar sitter vid ett bord och samtalar.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Ideella medarbetare sökes

Nyhet Publicerad Ändrad

Vill du hjälpa till att hjälpa?​ Församlingen söker fler medarbetare som vill göra en ideell insats.

Några av församlingens verksamheter behöver fler medarbetare.

Läxhjälp, måndagar 09.00-12.00 och 13.00-16.00 på Mariagården

Här hjälper man till med skoluppgifter och ger språkligt stöd främst till vuxna elever i SFI. Du behöver själv kunna läsa och skriva svenska.

Grönt och lila garn och stickor ligger på ett bord.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Onsdagsträffen, varje vecka 13.00-16.00 på Mariagården

Här finns det handarbetsglada personer som vill träna sin svenska och "språkbada" det vill säga höra och tala svenska med dig.

Kyrkornas härbärge

Ledningen för härbärget ideella medarbetare som vill göra en insats för utsatta i Söderhamn, genom att ställa upp med sin tid någon natt i veckan eller månaden. Var och en som ställer upp får en ordentlig introduktion och kommer inte att jobba ensam.

Vill du vara med? Kontakta Andreas Onelius, diakoniassistent
andreas.onelius@svenskakyrkan.se eller sms 073-0339171

Ideella medarbetare - frivilligt engagemang

I Söderhamn-Sandarne församling arbetar många ideellt engagerade medarbetare. Och det finns plats för fler.