En blandad ungdomskör sjunger i en kyrka.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Ungdomskör

Hallå där, alla sångsugna ungdomar, årskurs 7 & uppåt! Tycker ni som jag, att det är roligt att sjunga tillsammans med andra? Då vill ni kanske vara med och sjunga i ungdomskören i Smedstorps församling? Lyssna på när kören sjunger på gudstjänst, Kvrerrestads kyrka 150 år.

Ungdomskör i Församlingsgården, Smedstorp, barn/musik, lördag eller söndag.

Hej!
Jag heter Malin Alm och arbetar som kyrkomusiker i din församling - Smedstorps församling.
Tycker du som jag, att det är roligt att sjunga tillsammans med andra? Då vill du kanske vara med i ungdomskören ? Det är en helt ny kör som riktar sig särskilt till dig som går i högstadiet uppåt. Vad ska vi sjunga för något: psalmer, visa, gospel, pop eller varför inte lite blandat? Och vad ska kören heta? Det viktigaste är att vi kan komma igång att sjunga, så bestämmer vi resten senare! Sång gör att man mår bra i hela kroppen! Visst vill du väl hänga på? Det hade varit roligt om just du ville vara med! Tipsa gärna också kompisar som du tror vill vara med!
Jag vet att det är mycket som ska få plats på fritiden, så jag tänker att vi provar att öva ungefär varannan vecka på helgen men vid lite olika klockslag – du är välkommen de tillfällen du kan även om du inte skulle ha möjlighet vid samtliga tillfällen! Vi övar två timmar varje gång, med en paus för enkel fika i mitten. Meddela därför gärna eventuella allergier om du vet att du kommer.

Vi ses vid följande tillfällen i Barnverksamheten, Gårdlösavägen 26, Smedstorp:
Vid frågor - hör av dig till Malin Alm på malin.alm@svenskakyrkan.se eller 0731513443.

Så här ser vårens schema ut:
Sön 14/4 övning 15-17
Sön 12/5 övning 13-15
Fre 31/5 övning 16.30-18.30
Lör 8/6 eller sön 9/5 avslutning

Kverrestads kyrka 150 år!

Påsknattsmässa i Bollerups kyrka 2023.

Del av ungdomskören sjöng i Påsknattsmässan i Bollerups kyrka,
Sheherd of my soul av Martin Nyström, Malin Alm, piano.
Och som postludium, Mysterium av Ingmar Johansson, Jörgen Åkesson, trumpet och Malin Alm, piano.