Konfirmation 2021-2022

Välkommen på inskrivning och upptakt den 29 augusti som startar i gudstjänsten kl. 18.0 i Birgittakyrkan. Därefter efter fika och matnyttig information. Föräldrar och konfirmander är välkomna ingen föranmälan krävs.

Konfirmation - Ett minnesvärt år

Vi i Sköns församling bjuder vi varje år in till konfirmation. I höst är det dags för dig som är född 2007. Att bli konfirmand är en chans att få testa tankar, ställa frågor och utmanar dig själv. Konfirmation är att tillsammans med kompisar och ledare fundera kring viktiga frågor om tro, relationer och traditioner.

Konfirmationstiden är en spännande tid där du tillsammans med andra upplever, diskuterar, lyssnar och skapar. Hos oss är att blanda musik, samtal, kreativitet och lek viktiga delar, som återkommer varje träff. Allvar blandas med lek, vi firar gudstjänst, sjunger, åker på läger och mycket mer.

Det handlar också om att ha roligt och träffa kompisar, nya likaväl som gamla.

• Veckoträffar med läger. Vi träffas varje vecka på tisdagar kl. 16.00-18.30, då börjar vi med fika. Vi åker på två stycken läger, ett på hösten och ett på våren. Lägren är på 3-4 dygn var.
    Start söndag vecka 34 med gudstjänst och informationskväll för föräldrar och er konfirmander kl. 18.00 i Birgittakyrkan. Konfirmation under maj 2022. Första lägret är 31/10 - 3/11, alltså under höstlovet.

Vilka är ledare?

Vi är fyra vuxna ledare som jobbar med konfirmation i Sköns församling. Vi har också ett stort stöd i våra unga ledare som är frivilliga som jobbar i kyrkan efter sin egen konfirmation. Att jobba i konfirmandgrupp är en del av deras ledarutbilding.

Konfirmandledare