Foto: Magnus Aronson/Ikon

Information angående restriktioner

Restriktionerna har lättat i vår del av landet, men det betyder inte att vi ska sluta vara försiktiga och rädda om varandra.

Vi har öppnat upp vår verksamhet som är möjlig att genomföra efter Folkhälsomyndighetens restriktionernas riktlinjer. Bland annat högmässa i Sköns kyrka på söndag, sommarkonserter, Café Kyrkstugan och sångsamlingar för Stor & Liten. Du hittar tid och plats för dessa i vår kalender.
Vi ber dig som har någon typ av förkylningssympton att värna om dina medmänniskor och stanna hemma.

Bokningar av dop, vigsel och begravning

Antalet deltagare varierar beroende på val av lokal. Möjlighet erbjuds även att boka lokal för samling efteråt. Läs mer och boka.

Våra försiktighetsåtgärder

Handsprit eller möjlighet att tvätta händerna finnas i våra lokaler.

Information finnas i respektive lokal och vi uppmanar er att ta del av och följa dem samt lyssna eventuella anvisningar från personal på plats.

Vi håller avstånd till andra.

Antal besökare i våra lokaler

Kyrkor:
Sköns kyrka 100 personer
Birgittakyrkan 100 personer
Bosvedjans kyrksal 50 personer

Kapell:
Ljusets kapell 50 personer
Gamla kapellet 20 personer
Bydalens gravkapell 20 personer

Församlingsgårsar och övriga lokaler:
Sköns församlingsgård stora salen (hela rummet) 100 personer
Birgittasalen 70 personer
Luthersalen 40 personer
Bosvedjans barnlokaler 50 personer
I övriga lokaler är gruppstorlek beroende på avståndsmöjlighet (men generellt aldrig mer än 50)
Café-kyrstugan: inga max-begränsningar så länge avstånd kan hållas. Inga max-antal i sällskap utomhus.