Foto: Pexels

Leva vidare-grupp i Byske

Ibland kan sorgen efter ett dödsfall kännas alltför tung. Det kan betyda mycket att få dela tankar, känslor och minnen med andra i samma situation.

Svenska kyrkan Byske-Fällfors församling vill finnas där för dig – i sorgen och i hoppet. Därför finns samtalsgrupper där du som mist en närstående får hjälp att samtala om din sorg tillsammans med andra. Alla som önskar stöd i sitt sorgearbete är välkomna att delta och samtalsgrupperna är kostnadsfria.

Många tidigare deltagare har beskrivit det som meningsfullt att just få dela sina upplevelser och tankar med andra. I en leva vidare-grupp ger vi varandra möjligheter  att bearbeta saknaden, ge varandra tröst och hjälpas åt att hitta orken att gå vidare.

Våra grupper har erfarna ledare och är öppna för alla, oavsett ålder eller  trosuppfattning. Vi utformar gruppen efter deltagarnas förutsättningar och skapar en förtroendefull miljö där var och en känner sig lyssnad på.

START FÖR GRUPP 2023
ONSDAG 25 OKTOBER KL 13.00
BROSELSGÅRDEN I BYSKE
Övriga inplanerade datum är 25/10, 1/11, 8/11, 22/11, 6/12 och 20/12

Vi erbjuder enskilda samtal som alternativ för dig som så önskaa. Hör gärna av dig om du har frågor och funderingar, kontaktuppgifter nedan.