Write Your Self – Skrivande som läkandeprocess

Har du en särskild berättelse du vill skriva? Har du ett behov av att hitta tillbaka till dig själv och tror att skrivande kan hjälpa? Vill du utforska skrivande som ett stärkande, läkande verktyg?

Genom skrivandet kan du sätta ord på den egna berättelsen. Fokus är inte att skriva utifrån prestation utan just att skriva, formulera i ord det som är svårt, viktigt eller meningsfullt i ditt liv. Det kan vara ett sätt att komma vidare efter trauma och svåra upplevelser, eller som en fördjupning och reflektion kring ditt liv; vem du är, vem du varit och kanske vem du vill bli. Att delta är helt kostnadsfritt.

Om du är intresserad av att lära dig skriv som ett verktyg för läkande eller reflektion, kontakta Pia Petersen, diakon och certifierad Write Your Self-vägledare i Skarpnäcks församling för mer information:
pia.petersen@svenskakyrkan.se eller 08-505 815 57.