Sommarprogram.

Detta händer i sommar

Konserter, caféer, utflykter och mer därtill – under sommaren händer mycket spännande i Skärholmens församling. Ta del av hela sommarens program.

Jympa i juni

Vi träffas onsdagar klockan 15.00 under juni månad i Bredängs kyrka och jympar tillsammans till musik. Kontakt: helena.hansson@svenskakyrkan.se, 08-680 94 40.

Sommarcaféer

Nu öppnar vi våra populära sommarcaféer utanför Skärholmens och Bredängs
kyrka igen.

Bredängs café:
Måndag–fredag kl. 11–15
13 juni–1 juli (stängt midsommarafton)
8 augusti–26 augusti
Allsång: 1 juli kl. 14.00

Skärholmens café:
Måndag–fredag kl. 9–15
20 juni–19 augusti (stängt midsommarafton)

Midsommarfirande

Fira midsommar på Skärholmstorget torsdagen den 23/6 kl. 12.00. För dig som vill vara med och klä stången, välkommen till Skärholmens kyrka redan kl. 10.30.

Sommarmusik i Skärholmens kyrka

Fem lördagar i sommar bjuds det på somriga konserter i Skärholmens kyrka klockan 12.00.

18 juni: Vackra toner
Natalya Beshulya, violin, och Tetyana Gamar, piano och orgel

2 juli: När lärkan jublar
Hanna Evaldsson, orgel och piano

9 juli: Klassisk musik enligt jazz
Med Johannes Jareteg trio: Johannes Jareteg, piano, Jakob Hjalmarsson, trummor, Jonas Grumstedt, bas

20 augusti: Sensommarmusik
Ragnhild Pettersson, orgel och piano

27 augusti: Summertime, jazz och lite folkmusik
Gullevi Svensson, sång, Johannes Jareteg, piano

Sommarutflykter

Sommarlovsaktivitet för barn tillsammans med vuxen. Fyra tisdagar i sommar kommer vi att åka på utflykt i närområdet.

14 juni – Tantolunden
Anmälan: helena.hansson@svenskakyrkan.se, 073-663 07 19

21 juni – Tore Källberget i Södertälje
Anmälan: maria.e.eriksson@svenskakyrkan.se, 073-663 07 29

28 juni – Laserfortet och Vasaparken
Anmälan: monika.larsson@svenskakyrkan.se, 070-764 07 47

5 juli – Tekniska museet
Anmälan: monika.larsson@svenskakyrkan.se, 070-764 07 47

För anmälan, sms:a eller ring till ansvarig person för respektive utflykt. Det är gratis, men ta med dig egen matsäck, dricka och SL-kort (om du har ett).

Samling klockan 09.30 på Vårbergs eller Bredängs tunnelbanestation. OBS: Meddela var du träffar oss när du anmäler dig. Åter senast 16.00. Max 30 st/utflykt.

Gudstjänster

Under sommaren har gudstjänstfirandet i Bredängs kyrka uppehåll. Under denna period hänvisar vi dig till Skärholmens kyrka. För gudstjänstprogrammet i Skärholmens kyrka, se vårt kalendarium.

Morgonmässa blir lunchmässa under sommaren
Notera särskilt att våra torsdagsmässor byter tid från 09.00 till 12.00 fr.o.m. 30 juni t.o.m. 8 september.

Vill du ha en stilla stund i Bredängs kyrka?
Under ombyggnationen av kyrkorummet finns plats för andakt en trappa upp.