Präst- och diakonkurs om ignatiansk spiritualitet och bön

Den 6-7 februari är det dags för den första präst- och diakonkursen 2023. Rubriken är "Söka och finna Gud i allt - om ignatiansk spiritualitet och bön".

Denna kurs är nu fullbokad!

2023 är det dags för profilkurser. Du som är präst eller diakon kallas av biskop Åke till att delta i någon av kurserna.

Först ut är denna kurs om ignatiansk spiritualitet och bön. Bland annat medverkar James Martin digitalt. Han är amerikansk Jesuitpräst som bland annat skrivit böckerna: ”Söka och finna Gud i allt. En ignatiansk vägledning till det verkliga livet” och  ”Bön. En guide till bönens värld”.
Charlotte Frycklund finns också med för att tala om bön på webben. Hon är präst i Svenska kyrkan, arbetar som nätpräst, författare och har bl a skrivit ”Marias många systrar” och ”Bibelns kvinnnor. 101 möten med kända och okända systrar”. Charlotte fick Svenska Bibelsällskapets pris 2022.
Josefine Callenberg är komminister med ansvar för samtalsmottagning och undervisning i Domkyrkoförsamlingen i Göteborg. Hon är också handledare och leg psykoterapeut och arbetar med retreater och andlig vägledning i församling och i föreningen Kompass sedan 2005.
Bland de medverkande finns även Britt-Marie Hjertén, präst i Skara domkyrkoförsamling, hovpredikant och ordförande i Föreningen Kompass.

För vem?

Kursen är för dig som är präst eller diakon i Skara stift.

Tid och plats

6-7 februari, Flämslätt

Kostnad

Precis som alla tema- och profilkurser är detta en tvådagarskurs med övernattning, eftersom det är värdefullt med de samtal och möten som uppstår under processen. Det finns olika logialternativ till olika pris.
Deltagaravgift för kursen är 800 kronor per person. Logi tillkommer enligt följande:
Logi i enkelrum hotell med dusch & wc 2650 kr
Dubbelrum med dusch och wc 2255 kr
Enkelrum med handfat 2255 kr
Enkelrum vandarhem 2010 kr

Anmäl dig här

Med reservation för ändringar i innehållet.