Dop i tider av corona

Läs mer här!

Du som planerar ett dop har säkert många frågor med tanke på coronaviruset. Hör av dig till oss här i Sigtuna församling – vi hjälper dig planera och anpassa dopgudstjänsten så att den kan ske på ett ansvarsfullt sätt.

Vi följer regler och rekommendationer
I våra kyrkor anpassar vi oss efter regeringens och Folkhälsomyndighetens regler och rekommendationer. Deras gränser för hur många som får samlas, gäller också våra kyrkor.

De lättade restriktionerna gör att vi från och med 1 juni kan ta emot 50 personer vid gudstjänster som hålls inomhus och där det finns anvisade sittplatser. I kyrkan är varannan bänk avstängd. I kyrkan sitter vi så att vi håller en meters avstånd till varandra (sällskap om 4 personer kan sitta tillsammans).

Församlingen hjälper dig att hitta alternativ
Om du planerar för ett dop, kontakta Sigtuna församling för att få hjälp att anpassa dina planer efter de regler och rekommendationer som gäller.

Kontakta oss här: