Foto: Johannes Frandsen /Ikon

COVID - VAD GÄLLER FRÅN OCH MED 19 JANUARI?

HÖGMÄSSOR OCH KONSERTER ANORDNADE AV SIGTUNA FÖRSAMLING
Med anledning av de restriktioner som träder i kraft den 19 januari gäller följande för gudstjänstlivet i Mariakyrkan. Max 50 personer kan delta i gudstjänsten. Covidbevis behövs inte. Detta gäller också i Haga kyrka där gudstjänst firas varannan söndag. Den söndagliga högmässan i Mariakyrkan kl 11 kan bli fullsatt, och den som vill vara helt säker på en plats kan komma till den tidigare mässan 8.30 (som firas varje söndags- och vardagsmorgon).

I de senaste restriktionerna heter det att vid privata sammankomster får bara 20 personer vara i samma rum. Detta innebär att församlingen inte kan upplåta lokal för t. ex dopkaffe för mer än 20 personer. Minnesstunder är undantagna för privata sammankomster, så fortsatt 50 personer gäller för minnesstunder.