Mässa med invigning av mobilt altare

Vi firar mässa och inviger vårt nya rörliga altare som kan används för vecko- och familjemässor och för andra gudstjänstsammanhang. Henrik Roos, kontraktsprost, Lars Viper, kyrkoherde. Söndag 17 oktober kl 11.00, Uppenbarelsekyrkan. Läs mer om altaret.

Det har en altarskiva som kan användas till dopaltaret. Det går också att använda altarbordet som en portabel dopfunt i en annan del av kyrkan. Det är tänkt att det nya altaret ska stå i förrummet till gravkapellet där det finns möjlighet till personlig andakt.

Det mobila altaret är ritat av Christina Kock, arkitekt, med huvudaltaret som inspiration. och tillverkat av möbelsnickare Jan Rosengren. Också föremålen i Barnkyrkan är ritade av Christina och tillverkade av Jan.