Ny belysning i Säby kyrka

Nyhet Publicerad

Det händer mycket i Säby kyrka! Nu har kyrkan fått både ny belysning och uppfräschad möblering. Kom förbi och kika!

Belysningen i Säby kyrka har länge upplevts som svag och många kyrkobesökare har haft svårt att hänga med i psalmböckerna. Därför har Säby kyrka nu fått ny och starkare belysning så det ska bli lättare att följa med i psalmer och agendor. Förutom att det har blivit ljusare i kyrkan beräknas den nya belysningen även göra att energiförbrukningen halveras – bra för både kyrkobesökare och miljö.

Samtidigt som kyrkan har fått ny belysning har det även möblerats om. Vi vill att alla ska ha möjlighet att ta nattvarden och tända ljus i ljusbäraren och med ommöbleringen hoppas vi att kyrkan ska bli mer tillgänglighetsanpassad så det blir enklare för alla att ta sig fram och runt i kyrkan.