Hur Salems församling hjälper och stöttar i coronatider

Nyhet Publicerad

Vi befinner oss i en situation där nyheterna om coronaviruset Covid-19 ständigt utvecklas och skapar oro. Här kan du läsa om vilken hjälp och stöttning församlingen erbjuder.

Vi befinner oss i en situation där nyheterna om coronaviruset Covid-19 ständigt utvecklas och skapar oro. För att hjälpa och stötta upp erbjuder Svenska kyrkan i Salem:

• Matkassar med det nödvändigaste finns att få hemlevererade eller att hämta i Säby kyrka och församlingshem, Emanuel Birkes väg 1, Salems centrum.

• Gymnasieelever som nu börjat studera på distans är välkomna till cafeterian i Säby kyrka och församlingshem för att studera i lugn och ro. Där finns även gratis lunch. Säby kyrka och församlingshem är öppen tisdag–fredag 09.00–15.00.

• Samtalsstöd med präst eller diakon över telefon, tisdagar–fredagar 13.30–15.00. De nås via telefonnummer 070-618 39 19. Under kvälls- och nattetid finns jourhavande präst tillgänglig, ring 112 och fråga efter jourhavande präst.

• Hjälp med vardagsärenden och inköp.

För hemleverans av matkasse eller hjälp med vardagsärenden, kontakta kansliet 070-618 39 19 (telefontid: 9.00–12.00). Till kansliet kan du också ringa om du har andra förslag på hur församlingen kan hjälpa till och stötta upp i coronatider.