Gymnasiekonfirmation

Konfirmerar sig gör man vanligtvis i årskurs 8 MEN kanske hade du inte intresse eller möjlighet just då. Nu får du en andra chans!

Nu erbjuder vi gymnasiekonfirmation i Sala för dig som inte är konfirmerad sedan tidigare. Du får tillsammans med andra gymnasieungdomar och ledare fundera över stora och små frågor i livet, så som: identitet, kärlek, tro, liv, framtiden, Gud, hopp, vänskap, ansvar, livsval, vem är du och hur tänker du?

Vi träffas några söndagar under vårterminen och resan gör vi under Kristi himmelsfärdhelgen. Resa, boende och halvpension bekostas av församlingen. Deltagarna betalar själva för inträden till de aktiviteter vi gör. Konfirmation sker i Kristina kyrka i slutet av maj.

Träff 1: Söndag 8 april kl 11-16

Träff 2: Söndag 22 april kl 11-16

Träff 3: Söndag 6 maj kl 11-16

Londonresan: Torsdag 10 maj - Söndag 13 maj

Övning inför konfirmationen: Lördag 26 maj

Konfirmation: 27 maj i Kristina kyrka

Sista anmälningsdag är 31 januari!

Läs mer på: www.intesomdutror.se och sök på Sala.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig.

Ansvarig präst Gymnasiekonfirmation:
Katarina Björklund