Gudstjänstagenda att följa hemifrån

Att fira gudstjänst i hemmet

Vi firar gudstjänst tillsammans även när vi inte kan fira på samma plats.
Den här guiden är ett sätt men inte det enda sättet att be. Det här kan vara en hjälp för den som önskar be tillsammans under den tid vi inte kan mötas  i kyrkorummet. Här nedan finns en länk till vår agenda i ”Allmänna serien”, vilka psalmer som kommer att spelas under respektive söndag presenteras på facebook i samband med livesändningen.  Har du tillgång till skrivare, så går den bra att skriva ut i A4-storlek. Eller så tittar du på dator/platta/mobil. Kontakta oss om du vill ha den på annat sätt. Agendan finns även att hämta i postlådan som sitter vid anslagstavlan vid Mikaelsgårdens parkering.

Kristina kyrka söndagar kl 11.00:
Agenda - Allmänna serien - klicka här!

Fira gärna samma tid som vanligt, bor du nära kanske du hör kyrkklockan.
Tänd gärna ett ljus och välj en plats i hemmet där du/ni trivs på.

Läs gärna högt även om du är själv (det gör skillnad).

Psalmerna kan sjungas eller läsas.

En del gudstjänster kommer att livesändas i sin helhet eller i delar. Detta sker på facebook och du behöver inte ha eget facebook-konto för att se det:
www.facebook.com/Salapastorat
Det går också bra att se vårt facebookflöde på denna hemsidas förstasida. Scrolla ner en bit där så hittar du det.

Ge dig själv tid för stillhet och bön för de människor som finns i din närhet.

Avsluta med att blåsa ut ljuset och om du saknar kyrkkaffet så ta gärna en fika, du kommer inte vara ensam om att göra det. Precis som vi säger i gudstjänsten, så är vi, fastän många, en enda kropp. Det är sant, även när det inte syns.

Kom ihåg vi firar gudstjänst tillsammans. Klockorna kommer att ringa och människor samlas i bön på olika platser men av samma anledning.