Foto: Jessica Ottosson

Sensommarmusik 2021

Välkomna till sensommarkonserter i våra kyrkor Ryssby & Åby, i Rockneby & Läckeby, fyra fredagar i augusti.

6 augusti Ryssby kyrka kl. 19
INSTällt pga sjukdom!

men välkommen in för en stilla stund med enkel sång tillsammans med vår nya kantor helene andré!

anda kommer vid ett senare tillfälle och framför sitt program:
”Astrid lindgrens och lina sandells älskade sånger”
folkmusikduon anda

Mattias Ristholm - sång och bouzouki och Anders Peev - nyckelharpa och sång

Lina Sandell Berg är en av våra mest uppskattade psalmförfattare med psalmer som Tryggare kan ingen vara och Blott en dag. Anda lockar fram folk- och världsmusiken i hennes vackra melodier och skapar en ljudbild där klassisk svensk psalm möter en multikulturell samtid. Tillsammans med Lina Sandells psalmer får vi höra några av Astrids Lindgrens favoritsånger för en vuxen publik i nya spännade arrangemang som bottnar i skadinavisk folkmusiktraditon.

13 augusti åby kyrka KL. 19
”en sång till livet”
thomas & hanna holmgren pettersson med vänner

Thomas och Hanna Holmgren Pettersson med vänner från Nybro tar oss med på en musikkavalkad med sommarsånger och musikallåtar.

20 augusti Ryssby kyrka KL. 19
”romantiska pärlor för violin och piano”
konstantin shakov & natalja shakova

Konstantin spelar violin och Natalja piano i ett vackert och varierat program.

27 augusti åby kyrka KL. 19
”goodnight sun”
jessica ottosson & peter tegner

Duo Jessica Ottosson och Peter Tegnér har spelat tillsammans i över 20 år och har släppt fem skivor tillsammans. Ikväll bjuder de på egna kompositioner som varvas med musik av artister som Bob Dylan, Joni Mitchell, Peter Gabriel och Eva Cassidy.

Praktisk info

Det är fritt inträde till alla konserterna, utifrån gällande restriktioner kan 60 personer få plats i Ryssby kyrka och 200 personer i Åby kyrka, det är först till kvarn som gäller.

Vid konserterna tas kollekt upp till den kyrkomusikaliska verksamheten i kyrkorna. Det går bra att bidra via Swish.
Ryssby: 123 087 52 03 Skriv ’Musik’ som meddelande
Åby:      123 569 43 85 Skriv ’Musik’ som meddelande

Varmt välkommen till Sensommarmusik i Ryssby & Åby!