Söndag i parken

Välkommen till en härlig försommardag med kyrkan i Societetsparken den 4 juni! Aktiviteter för stora och små, öppen scen och en stor final av musikmässorna med tema! Och hela dagen i välgörande ändamål!

Välkomna till Societetsparken i Norrtälje där Roslagens östra pastorat bjuder på aktiviteter både för stora och små. Dessutom är det dags för den stora finalen av pastoratets musikaliska pilgrimsstafett! Fritt inträde men bidra gärna till ACT Svenska kyrkans insatser i kris- och krigsdrabbade områden!

Söndagen den 4 juni

Parken kl 13.00-16.30

*giveaways
*hoppborg
*5-kamp
*klättra högt på läskbackar
*skapa med scouterna
*hinderbana med käpphästar
*popcorn & festis
*fotoutställning av ACT Svenska kyrkans sommarkampanj
*försäljning och lotterier för ACT
*kyrkkaffe
*varmkorv

Scenen kl 13.00-18.30

13.00 Sångstund för de allra minsta med pastoratets öppna förskolor och rytmikgrupper
13.30 Pastoratets barnkörer
14.00-16.30 Öppen scen med Roslagens östra pastorats musiker
17.00 Roslagens östra pastorats musikaliska pilgrimsstafett - THE GRAND FINALE. En härlig musikmässa där vi samlat guldkorn från samtliga musikmässor* som pågått under 2022-2023. Körengagemanget har varit helt fantastiskt och nu samlas alla körsångare igen för en pampig avslutning!

*Under 2022-2023 har Roslagens östra pastorats ”musikaliska pilgrimsstafett” pågått, där alla tio församlingar församlingar har firat en musikmässa med en artist eller grupp som tema. Alltid fritt inträde, men alltid med insamling till ACT Svenska kyrkans insatser i kris- och krigsdrabbade områden.
Startskottet gick i Frötuna kyrka med Laleh och därfter har det varit ABBA i Väddö kyrka, The Beatles i Länna kyrka, Queen i Norrtälje kyrka, Ted Gärdestad i Söderbykarls kyrka, Simon and Garfunkel i Vätö kyrka, Lisa Nilsson i Blidö kyrka, Marie Fredriksson i Rådmansö kyrka, Kent i Riala kyrka och slutligen Elton John i Lohärads kyrka.

Annat

15.00 Pilgrimsvandring från Markuskyrkan till Societetsparken.
Vandringen startar kl 15.00 i Markuskyrkan och landar i Societetsparken i god tid innan kl. 17.00 för att kunna delta i musikmässan. Ledare för vandringen är teol. stud. Anna Humlesjö och musikpedagog Sophia Sigurdsdotter Roman.