Önskepsalmen

Här finns våra tidigare sända "Önskepsalmen"

Även denna lördag är det bröllopstema på musiken. Sången "Av längtan till dig" sjungs ofta på bröllop och här får vi lyssna till Annika Svärd som sjunger ackompanjerad av Anders Jalkéus på dragspel.

Av längtan till dig

Pingstafton brukar vara en av årets största vigseldagar. Inte detta år av förklarliga skäl. Men här får vi lyssna till när organist Daniel Edoff spelar den mycket omtyckta bröllopsmarschen av Felix Mendelssohn.

Bröllopsmarsch

Veckans önskepsalm är en psalm 197 "Din blida vår är inne”. Medverkande är medarbetare från ekonomiavdelningen och expeditionen i Roslagens östra pastorat. Ta fram din psalmbok (om du har en) och sjung med!

Psalm 197 "Din blida vår är inne"

Denna lördags önskepsalm sjungs ofta på familjegudstjänster. Psalm 21 ”Måne och sol” framförs av medarbetare i Norrtälje-Malsta församling.

Psalm 21 "Måne och sol"

Veckans önskepsalm är en psalm 251 "Var jag går i skogar berg och dalar”. Medverkande är Tobias Johannesson, präst - Anna Lorin Nordahl, sång/piano - Christina Wermelin Elgbro, sång/dragspel och Clas Elgbro sång.

Psalm 251 "Var jag går i skogar berg och dalar"

På en grusväg i Riala kommer här Thomas Sving och Ellinor Videfors och sjunger dagens önskepsalm 217 "Gud, för dig är allting klart". Du är varmt välkommen att sjunga med!

Psalm 217 "Gud, för dig är allting klart"

Veckans önskepsalm är en pilgrimspsalm 795 ”Alltid på väg”. Psalmen framförs av Ninna Birkoff och Karin Sahlin. Sjung gärna med!

Psalm 795 "Alltid på väg"

Önskepsalmen denna vecka, 27 mars, är en meditativ psalm från Taizé ”Känn ingen oro”. Musikpedagog Sophia Sigursdotter Roman spelar och sjunger.

Psalm 772 "Känn ingen oro"

Lördag 20 mars får vi lyssna till Annika Svärd, Maria Måneskär, Fia Svärd och Anders Jalkéus när de sjunger och spelar veckans vackra önskepsalm ”Blott en dag, ett ögonblick i sänder”. Du är varmt välkommen att sjunga med!

Psalm 249 "Blott en dag"

Denna lördag är det en mycket önskad psalm som framförs av kyrkomusiker Anders Jalkéus psalm 289 ”Guds kärlek är  som stranden och som gräset”.

Psalm 289 "Guds kärlek är..."

Första lördagen i mars och dags för veckans önskepsalm. Denna gång från Roslagsbro kyrka och vi får vi lyssna till Eva Zethelius när hon spelar och sjunger psalm 786 ”Jordens bön”.

Psalm 786 "Jordens bön"

Lördag 27 februari och denna veckas önskepsalm är psalm 190 ”Bred dina vida vingar”. Peter Dahlberg och Jonas Westberg framför psalmen. Sjung gärna med!

Här kan du följa en länk till pastoratets Youtube-kanal RÖST i Svenska kyrkan.

Psalm 190 Bred dina vida vingar

Dags för ännu en önskepsalm, psalm 11 ”O store Gud”.
Lena Nordlander och Daniel Edoff vid flygeln i Norrtälje kyrka framför en älskad psalm och du är varmt välkommen att sjunga med.

Här kan du följa en länk till pastoratets Youtube-kanal RÖST i Svenska kyrkan.

Psalm 11 - O store Gud

Denna lördag, 13/2 , är det Fredrik Pettersson och Sophia Sigurdsdotter Roman som framför önskepsalmen ”Du är en bön”.

Du är en bön

Lyssna till Ellinor Videfors, församlingsmusiker i Länna, Blidö och Riala församlingar, som framför önskepsalmen 169 ”I himmelen, i himmelen”.

I himmelen, i himmelen

Denna vecka är det Ellinor Videfors, församlingsmusiker i Länna, Blidö och Riala församlingar, som framför önskepsalmen. Psalm 851 ”Kärlekens tid”. Psalmen har premiär på lördag 30/1 kl 18.00.

Kärlekens tid

Nu är det dags för den andra önskepsalmen. Denna gång är det Christina Wermelin Elgbro, kantor i Frötuna och Rådmansö församlingar, som framför psalm 730 ”Må din väg gå dig till mötes”.

Må din väg gå dig till mötes

Först på tur att fånga upp en av önskepsalmerna är Anna Lorin Nordahl, kantor och Jakob Bäcklund, präst i Frötuna och Rådmansö församlingar.

Jag lyfter ögat mot himmelen