Gör konfan till ett äventyr - FULLT

Tyvärr är denna grupp fullbokad, men vi har många andra alternativ i Roslagens östra pastorat.

Skärgård, klättring i trädtoppar, spökhus och fartfylld zip-line. Här är konfagruppen för dig som gillar utmaningar och föredrar en konfirmandgrupp som har mycket läger och mindre helgträffar.
Vi träffas ett flertal tillfällen och inleder med en upptaktsdag. Förbered dig på en fartfylld dag med roliga teambildande aktiviteter och spännande utmaningar.
På höstlovet är det Halloween och då åker vi till Gröna Lund och upplever både åkattraktioner och spökhus tillsammans.
Vi kommer under hösten vara med på en volleybollturnering som anordnas i ett samarbete mellan flera församlingar och då blir det tävling mellan flera konfirmandgrupper i området.
Under Kristi himmelfärdshelgen åker vi buss till Undersvik i Järvsö och inackorderar oss på en stiftsgård som vi kommer utgå ifrån under lägret. Därifrån kommer vi åka till Järvsöbacken en dag där vi åker mountainbike i backarna kombinerat med ett besök på zoo.
Vi kommer under lägret även åka till Orbaden och åka en zip-line.

Avslutningsvis har vi ett sommarläger i skärgården med utgångpunkt Strömsborg på Rådmansö, Norrtälje. Vi bor precis vid vattnet och en sandstrand varifrån vi kan paddla till intilliggande öar. Vi kommer besöka Blidö och göra utflykter runtom i närområdet och längre bort. Det kommer finnas en bastu precis vid vattnet och vi kommer ägna mycket tid utomhus. Under lägret kommer vi prata om tro, livet och om kristendom.

Vi kommer ägna oss åt massor av lekar, roliga aktiviteter, utmaningar men också djupare diskussioner, små projekt och ibland djupare frågeställningar som berör alla. Vi lär oss om bibeln, Jesus och viktiga saker relaterat till kyrkans kristna tro.

Ta chansen att lära känna Gud på ett roligt och spännande sätt, tillsammans med andra ungdomar i din ålder.

Lägret är avgiftsfritt.

Start: Upptaktsdag på land och på sjö
När: Lördag 9 september
Var: Mer information kommer senare