Foto: Amphotora /iStock/Ikon

Drop-in-dop på Rialadagen

Hann ni inte? Kändes det för omständligt? Ta chansen att låta döpa ditt barn eller dig själv utan några större förberedelser! Välkommen till Rialadagen lördagen den 26 augusti!

Fira livet!

Kanske blev det aldrig tid för dop eller kanske kändes det för stort och omständligt. Du kanske är vuxen, odöpt och nu vill döpa dig.

Drop-in-dop är en möjlighet att komma till kyrkan och låta döpa sitt barn eller sig själv utan att det kräver någon större förberedelse!
Det är ett enklare alternativ, men inte ett löpande band-dop. Varje familj får sin tid vid dopfunten och varje dop föregås av ett samtal med prästen.
Det finns inget krav på dopklänning eller dopdräkt, utan det går lika bra att bli döpt i vanliga kläder.

Vi ordnar präst, musik och själva datumet!
Lördagen den 26 augusti kl 13.00-15.00, finns möjlighet till drop-in-dop på Rialadagen.
Gäster, faddrar, dopklädsel, högtidliga kläder är alla valfria och ni bestämmer själva hur ni vill göra.

Det enda ni behöver tänka på är att samtliga vårdnadshavare måste ha giltiga legitimationer och om en av vårdnadshavarna inte deltar måste ni ta med ett undertecknat samtycke.

Anmäl er genom att ringa pastorsexpeditionen på tel 0176-799 00 eller maila till rop.bokning@svenskakyrkan.se senast 25 augusti kl 12.00.

Hur gör vi med faddrar?

Är personen som döps under 18 år, så får ni gärna ta med en fadder. Den personen måste vara döpt och ha med sig legitimation. Det finns ingen gräns för hur många faddrar det får vara och ni behöver inte ha någon fadder alls om ni inte vill.

Psst... Vi vill påminna er föräldrar, vårdnadshavaren anhöriga och blivande faddrar, som inte själva är döpta, att ta chansen nu.

Foto: Louise Hedberg/IKON