Lajvgruppen

i Ronneby är för dig som är från 12 år och uppåt!

I vårt pastorat är vi många som gillar drama, teater, lajv och rollspel!

Lajv är en form av improvisationsteater där man utifrån en karaktär och i en skapad fantasivärld spelar tillsammans med andra. Det finns inget manus och det finns ingen publik. När vi lajvar kan vi lära oss mer om oss själva och om andra, och tillsammans fundera över små och stora saker i livet.

Gruppen är för dig som är 12 år och uppåt. Vi träffas i Kallinge församlingshem och våra träffar innehåller allt från hantverk, bordsrollspel och dramaövningar till historisk matlagning, pilbågsskytte och planerande inför lajv.

Det kostar inget att vara med i gruppen och vid behov kan vi låna ut lajvkläder ur vår "lajvgarderob".

Gruppen står på kristen grund och vi firar gemensamma andakter men alla är välkomna!

Gruppen träffas enstaka tillfällen under läsåret.

Kontakta emma.feldmanis@svenskakyrkan.se för med information