Våra verksamheter i Corona-tider

Uppdaterad information. 9 september 2020

Läget är fortfarande kritiskt när det gäller smittspridning och vi får hjälpas åt att stötta varandra för att hålla ut.

Håll kontakten!
Ring varandra. Skriv en rad till dina nära och kära. Prata via länk. Utnyttja de kommunikationsmedel som finns. Det är viktigt att vi får känna att vi är nära varandra trots att vi inte kan ses på samma vis.

Gudstjänster
Inför hösten har vi bestämt att fortsätta fira gudstjänst på ett ställe per vecka. Vi kommer att alternera mellan kyrkorna. Gudstjänsterna är anpassade efter Folkhälsomyndighetens och Svenska kyrkans rekommendationer.

Nordängen
Fortfarande kommer inga gudstjänster att genomföras på Nordängens äldreboende. Dock håller vi kontakten med vännerna där genom att sända våra tankar med en och annan tårta, och på försommaren genomfördes en utomhuskonsert med Harmonica.

Daglig verksamhet
Vissa dagliga verksamheter är fortfarande inställda, men några har ställts om för att passa de nya direktiven.
- Tisdagspromenaden har utökats till tre tillfällen per vecka. Tisdag och torsdag i Fors, samling utanför Kyrkans hus kl. 10.30. Fredagar i Upphärad, samling vid affären kl. 10.00. Vid fint väder fikar vi utomhus.
- Öppna förskolan satte igång vecka 36. Observera den ändrade starttiden. Välkommen till Kyrkans hus kl. 9.00 - 11.30.
- Barnklubbarnas verksamhet startade vecka 37.
- Konfirmanderna hälsas välkomna söndagen den 13 september i Fors kyrka.

Vi är här!
Vi vill gärna passa på att säga att vi är här för er. Hör gärna av dig om du vill byta några ord, känner dig ensam eller behöver stilla din oro.
Vår nya blogg erbjuder inspelade andakter, böner och reflektioner. Välkommen att kika in!