Välkommen till världen

Varje litet barn som föds är ett av livets vidunderliga mirakel. Piteå församling vill vara med och hälsa detta lilla liv välkommen till världen med en gåva.

En gåva från oss

Sedan 2018 harförsamlingen delat ut en gåva till alla barn som föds i församlingen. Gåvan är en tygkasse med märket älskad på och innehåller en mjuk babyfilt och en folder med tankar och inbjudan till dop.

Både tygkassen och babyfilten är Neutral® och Fairtrade märkta vilket innebär att de är tillverkade och certifierade enligt de högsta sociala, etiska och miljömässiga certifieringar i världen.

Brev till medlemmar som fått barn

Alla våra medlemmar som fått ett litet barn kommer att få ett brev hemskickat med information om att en gåva kommer att överlämnas till dem.

Gåvan överlämnas personligen av någon av oss anställda i Piteå församling. Är ingen hemma lämnas gåvan vid dörren.

Önskar man inte att få gåvan kan man ringa eller maila till: 0911-27 40 80, pitea.forsamling@svenskakyrkan.se

I en värld av kosmiska under ser barnet det vi inte ser. Ett löv, som en vindpust gjort sönder blir en ängel som dansar och ler.

Från psalm 745, Dansa med änglarna av Per Harling.