Foto: Magnus Aronson

Våra produkter

Hållbart liv - på insidan och utsidan.

S:t Mary, en del av Svenska kyrkan, är ett nationellt samarbete med gemensam produktion och en gemensam kollektion av designade produkter.

Produktionen skapar en unik möjlighet att både erbjuda plats för fler som önskar arbetsgemenskap (läs mer om kursen här) och erbjuda hållbara kvalitativa produkter på beställning, alternativt via köp lokalt i våra butiker. (Se butiksinformation nedan)

”Inte vilka produkter som helst"

Den gemensamma kollektionen är producerad i Sverige, inom diakonal verksamhet, och bär omtanke om både människa och planet. Materialen är återbrukade och utvalda för att hålla under lång tid.

Våra ljus tillverkas av ljusrester från församlingens kyrkor och samlingslokaler. Jeanstyget kommer från ett samarbete med PMU. Istället för att trasiga jeansplagg kastas bort så får de nytt liv hos oss.

Det här är en kollektion som för lång tid framåt bidrar till ett hållbart liv för fler!

Produkter

Necessär "nöd-vändig"

Pris: 275 SEK

Grytlapp "varm hand"

125 SEK

Fruktpåse "rätt mätt"

25 SEK/st 70 SEK för 3 st.

Tändkotte "tändkraft"

10 SEK/st 70 SEK för 8 st.

Blockljus "upplyst"

25-60 SEK/st beroende på storlek

Snöbollsljus "upplyst"

Mindre: 50 SEK Större: 60 SEK

Kronljus "upplyst"

Tvåpack: 40 SEK Sexpack: 100 SEK

Lokala produkter S:t Mary i Öjeby kyrkstad

Kökshandduk med budskap.

Pris: 195 SEK.

Tygväska med budskap.

Pris: 225 SEK.

Vänligen observera att mönstrade produkter varierar i utseende beroende på vilka tyger som finns att tillgå.