Konsertvecka på minoritetsspråk

Nyhet Publicerad

Välkommen till en vecka med svenska, finska, meänkieli och samiska. Alla konserter har fri entré!

MunFADO

onsdag 5 februari kl. 19.00, piteå kyrka

Munfado med Gun Olofsson, sång, Tommy Lakso, gitarr, Gert Dahlström, kontrabas och Jose Duarte-portugisisk gitarr. Njut av portugisisk fado på tornedalsk meänkieli.

Hemlängtan/Koti-ikävä

lördag 8 februari kl. 16.00, piteå kyrka

Maria Gustafsson, Mia Sörblom från Gällivare, berättar och sjunger på svenska och meänkieli. Allsång från Virsiä meänkielelä, den första psalmboken på meänkieli. Medverkar gör även Görel Särs på dragspel och Erik Lundström på bas.

Pia-Maria Holmgren band

söndag 9 februari kl. 18.00, piteå kyrka

Pia-Maria är en samisk låtskrivare som sjunger på nordsamiska. Hennes musik har en blandning av olika influenser som jojk och vispop. Bandet består av sångerskan Pia-Maria, Dick Ask på trummor, Jörgen Gustafsson, piano och Christina Lund, bas.