Julkonsert 2020

Nyhet Publicerad

Garanterad julstämning utlovas med den här julkonserten som görs till förmån för Act Svenska kyrkan och julinsamlingen "Bryt en tradition". Här kan du se konserten från Piteå kyrka och Öjeby kyrka.

Årets insamling från Act Svenska kyrkan har temat ”Bryt en tradition”. Insamlingen fokuserar på kampen för alla flickors rätt till ett värdigt liv. Act Svenska kyrkan belyser tvångsäktenskap, könsstympning och andra övergrepp som krossar drömmar och slår sönder liv. Insamlingen vill bryta dessa skadliga traditioner. Grundprincipen för Act Svenska kyrkan är att alla människor lever under samma himmel och har samma rättigheter.

Genom julkonserten vill Piteå församling samla in pengar till Act Svenska kyrkan och den aktuella kampanjen ”Bryt en tradition”.

Luta dig tillbaka för en stämningsfull konsert! Och du, swisha gärna om du kan, din gåva gör skillnad. Tack!

Medverkande: Olivia Johansson, Carina Engman, Emma Nilsson, Nina Sandell, Anette Jernelöf, Lars Nilsson, Embla Andersson, Johan Grahn, personalkörer, med flera.