Händer som ber
Foto: Kristin Lidell/IKON

Fira gudstjänst hemma

Nyhet Publicerad

Kyrkklockorna ringer, som vanligt, till bön och gudstjänst kl. 11.00 eller annan tid i vår bygd. I dessa tider kan vi inte vara med i gudstjänstrummet, men det finns alternativa sätt att fira gudstjänst på. På så sätt är vår gudstjänstfirande gemenskap fortfarande närvarande — men på ett annat sätt och på olika platser.

Följ en agenda/guide

Här finns en agenda/en guide att följa, om du vill fira gudstjänsten hemma. Du kan ladda ned den och skriva ut den eller läsa den direkt på skärmen. Välj det som passar dig bäst:

Läs en bibeltext

Läs kommande helgdags bibeltexter>>>

Gudstjänster på SVT play

Varje söndag under året sänder SVT en gudstjänst från någon av landets alla kyrkor.

Gudstjänster på SVT play.

Helgmålsringning i Sveriges television

Gudstjänster i Sveriges radio

På sr.se finns programmet Gudstjänsten. De sänder varje söndag från en kyrka i Sverige. De sänder också gudstjänster som innehåller religionsmöten.

Lyssna på gudstjänster i Sveriges radio.

Morgonandakten i Sveriges radio

Helgsmål i Sveriges radio