Foto: Alex Giacomini, IKON

Du är inte ensam

Nyhet Publicerad Ändrad

Gäller hela sommaren! Du som är äldre/tillhör en riskgrupp och vistas hemma på grund av coronavirus kan få hjälp och stöd. Kyrkan finns här för social kontakt via telefon och tillsammans med kommunens frivilliga resursgrupp, FRG, erbjuds hjälp med inköp och apoteksärenden. Välkommen att höra av dig!

Hjälp att handla

Ring 0911-27 40 80, vardagar kl.09.00 - 12.00 eller mejla till pitea.forsamling@svenskakyrkan.se.

Säkra rutiner har tagits fram. Bland annat har alla som hjälper till profilkläder på sig så att de lätt kan kännas igen. Alla ska känna sig trygga med att få hjälp av Svenska kyrkan.

Det går även att ringa direkt till kommunens frivilliga resursgrupp,
FRG på 0911-69 70 01, vardagar kl. 09.00-13.00. (OBS! Ny tid)
Läs mer här>>> (öppnas i ett nytt fönster)

Social kontakt

Behöver du någon att prata med? Ring 0911-27 40 83.
Hit kan du ringa om du är ledsen, rädd, orolig eller känner dig ensam. Församlingens diakoner och präster finns här för dig och det ni pratar om stannar mellan er.

Ring 0911-27 40 83.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.