Bild på Kyrkstadscaféet och fika bilder
Foto: Maria Fäldt, Magnus Borg

Välkommen till Kyrkstadscaféet!

Kom och njut av hembakat fika i det fina Kyrkstadscaféet i Öjeby kyrkstad.

Förutom fika finns även fina produkter till försäljning, produkter med fokus på hållbarhet.

Kyrkstadscaféet

Här på Kyrkstadscaféet bakar vi vårt fika själv. Så långt det är möjligt väljer vi Rättvisemärkta och Kravmärkta produkter. Vårt te och drickchoklad är från
Sackeus och är rättvisemärkt. Saften är kravmärkt.

S:t Mary håller till i gamla kyrkstadsmuseet på Sockengränd 6 i Öjeby kyrkstad.

Händer i Piteå församling

Kanske vill du prova sjunga i kör, vara scout, träffa andra småbarnsföräldrar, mötas och samtala om en god bok eller prova på meditation? All verksamhet finns här i Piteå. Ofta är aktiviteterna dessutom helt gratis för precis alla som vill vara med.

Öjeby kyrkstad

En kulturskatt att vara rädd om och bevara för framtida generationer. Här hittar du museét Gammelgården, Visningsstugan, Kyrkstadscafeét i S:t Mary-huset och Öjeby kyrka. Sommartid finns guide på området.

Hjälp Smulan hitta sina kompisar!

Kyrkråttan Smulan behöver hjälp att hitta sina vänner. Upptäck Öjeby kyrkstad i sommar! En levande kulturskatt för alla åldrar. Kartor finns på plats från 12/6.