Kurser och samtal om tro

Upptäck vad kristen tro handlar om, samtala om vardagstro och reflektera över livsfrågor.

Nybörjarkurs i kristen tro - Alpha

Alphakursen är för alla som är intresserade av att upptäcka vad den kristna tron handlar om.

Vi får tillsammans “provtänka”, samtala om kristen tro, lyssna till ett föredrag eller se en film. Kursen omfattar tio tillfällen samt en fredag till söndag med övernattning på annan ort. De tre första tillfällena är öppna för att prova på, därefter stängs gruppen. Ledare: Nils Nordenstorm och Veronica Viklund. Anmäl dig gärna i förväg!

Tid: Tisdagar kl. 18.00-20.00. Start 3 oktober.
Plats: Kyrkcenter, Piteå
Kontakt: Nils Nordenstorm, 0911-27 41 08

Fördjupningskurs i kristen tro

Öppna träffar med samtal och undervisning om Herrens bön; Vår fader.
Start 12 september.

Tid: Tisdagar kl. 12.15-13.30.
Plats: Kompassen
Kontakt: Ola Marklund, 0911-27 40 67

En blond kvinna dricker kaffe.

Mötesplatser för daglediga

I relation till varandra och i gemenskap kan vi växa. Välkommen till grupper och träffar för dig som är ledig på dagen.

Någon antecknar i en kalender med en röd penna.

Program och kalendarium

Här finns program/predikoturer/kalender för aktiviteter och händelser i Piteå församling. I kalendern kan du även söka på specifika datum genom att klicka på datumet.