Präst till Sävedalens församling

Välkommen till oss i Svenska kyrkan i Partille

Beskrivning

Sävedalens församling vill vara en plats där evangeliet kan leva, växa och spridas. Församlingen har två kyrkor, Sävedalens kyrka och Ansgarskyrkan, och är en av tre församlingar i Partille pastorat.
Arbetslaget i Sävedalen består av 11 personer plus ideella medarbetare. I Sävedalen finns även pingstförsamlingen Vallhamrakyrkan och Equmeniakyrkan.

Vi är en växande församling som vill vara en fristad för människor i alla åldrar. Just nu utvecklar vi vår vuxenverksamhet och söker dig som brinner för detta arbete. Du blir en del av vuxenteamet tillsammans med diakon och musiker.

Arbetsuppgifter

Gudstjänster främst i församlingen, kyrkliga handlingar i hela pastoratet.
Fördjupning för vuxna som bibelstudier, samtalsgrupper och föreläsningar.
Leda retreater och hålla andakter på äldreboenden samt delta på vårt café för äldre.
VIPS – verksamhet för de med funktionsvariation (VIPS=very important persons). Du leder gruppen tillsammans med diakon.
Tillsammans med diakon samordnar du de frivilliga i vår församling.

Kvalifikationer

Prästvigd i Svenska kyrkan
Önskvärt med B-körkort.
Vid tillsättning tas hänsyn till personlig lämplighet.
Som person är du drivande, prestigelös och visar omtanke.
Du vill vara med att förvalta och bygga vidare på vårt församlingsarbete med stor fokus på förkunnelseuppgiften. Du tycker om att arbeta under eget ansvar, men även i team.
Du kan inspirera och skapa engagemang, är utåtriktad, har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer.

Har du frågor om tjänsten?

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Församlingsherde Sofia Eriksson
sofia.eriksson@svenskakyrkan.se

Villkor och Ansökan

Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. provanställning kan vara aktuellt.
Välkommen med din ansökan redan idag men senast söndagen den 15 april. Ansökan sker via vårt rekryteringssystem Varbi. Observera att vi endast tar emot ansökningar den vägen:

Till sida för ansökan

Vi vill att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - hör av dig till kontaktperson här ovan.

Lär känna oss på:

Hemsida för Svenska kyrkan i Partille
- Furulunds-Öjersjö, Sävedalens och Partille församlingar
Hemsida för Partille Kyrkogårdsförvaltning

Leta upp oss på Facebook och Instagram: Svenska kyrkan i Partille, Svenska kyrkan Sävedalen, Furlundskyrkan, Öjersjökyrkan

På SVT play Gudstjänst hittar du även några gudstjänster från församlingarna i Partille. De sändes i november 2023:  TV-gudstjänster

Om oss

Svenska kyrkan i Partille består av tre församlingar och kyrkogårdsförvaltning som tillsammans omfattar hela kommunen.

I våra tre församlingar finns stor bredd i olika traditioner, uttryck och fokusområden där vi kompletterar varandra. Tillsammans arbetar vi mot ett gemensamt mål där vi genom Jesus Kristus vill visa på Guds möjligheter i mötet med varandra och världen.

I Partille pastorat finns sammanlagt cirka 70 anställda och vi ingår i Mölndal-Partille kontrakt.

Partille kommun med sina cirka 40 000 invånare gränsar till östra Göteborg. Kommunen växer med nya bostadsområden, och är på väg från förort till förstad. Här finner du kulturhus, gymnasium, Allum köpcenter och Partille Arena. Här finns också närhet till natur med vandringsleder, sjöar och naturreservat.

GDPR

>GDPR om du söker jobb hos oss

Utdrag ur belastningsregistret

Till tjänster där den anställde kommer att ha kontakt med barn kontrolleras arbetssökandes belastningsregister under rekryteringsprocessen. Utdraget får vara max ett år och sparas inte, det görs endast en anteckning om att det har visats upp. Utdraget lämnas tillbaka till den sökande. Anteckningen som bekräftar att utdraget visats upp läggs i personakt.

Vi har strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.