Gudstjänster

I Överkalix firar vi vanligtvis gudstjänst varje sön- och helgdag klockan 11 i Överkalix kyrka. I Jockfalls kapell och Lansjärvs kyrka firas regelbundet gudstjänst. I Jockfall har vi dock inga gudstjänster mellan julottan och påskdagen. Klockan 14 är vanlig gudstjänsttid på dessa platser men variationer kan förekomma. Gudstjänster hålls även i andra byar, mestadels under advent/jul och sommaren. Varje vecka firas gudstjänst på något av våra äldreboenden, Brännagården och Tallviksgården.

Den som har behov av en mer detaljerad information kan försöka få tag på fredagsnumret av någon regional dagstidning eller det lokala annonsbladet.  Där återfinns info i predikoturerna. Annars går det bra att kontakta personalen inom information&kommunikation.( se personallistan) Se även vår Facebooksida som är öppen för alla att besöka, även de som inte har Facebook kommer åt den.