Suicidpreventiva dagen 10 september

Suicidpreventiva dagen 2023

Minnesstund i Stora kyrkan 10 september kl 19:00 med anledning av suicidpreventiva dagen. Ljusmanifestation på Stortorget.

Suicidpreventiva dagen infaller den 10 september varje år och är instiftad av FN:s Världshälsoorganisation, WHO.

I Östersund anordnar Svenska kyrkan Östersund tillsammans med Suicide Zero en minnesstund i Stora kyrkan. Präst är Christer Gladh. Sång och musik av Jens Gustafsson. Efter minnesstunden kommer det hållas en ljusmanifestation på Stortorget där vi bjuder på fika. Välkommen!

Datum: 10 september
Tid: 19:00
Plats: Stora kyrkan
Arrangör: Svenska kyrkan Östersund och Suicide Zero

En kvinnlig diakon och en man sitter ner och samtalar.

Samtal och stöd

Svenska kyrkan Östersund erbjuder olika typer av samtal och stöd . För präster och diakoner är tron på Gud självklar, men du behöver inte vara troende för att prata med oss.

Jourhavande präst - kontakt på kvällar och helger

Genom jourhavande präst erbjuder Svenska kyrkan akut samtals- och krisstöd. Du kontaktar jourhavande präst gratis via telefon, chatt eller digitalt brev.