Studentkören tar ton i Församlingsgården
Foto: Håkan Wike

Stora kyrkans Studentkör

Stora kyrkans Studentkör är för dig som pluggar på högskolan eller gymnasiet. En kör för både nybörjare och vana körsångare.

Välkommen att sjunga tillsammans med andra studenter i Östersund.  För att främja och utveckla den egna rösten individuellt och bidra till den gemensamma körklangen så jobbar vi med övningar specifikt för rösten men också genom kropp och rörelse. Att få kunskap och fördjupa sig musikaliskt på olika sätt.

Stora kyrkans studentkör sjunger en blandad repertoar, både profant och sakralt i olika genres och nivåer. Vi medverkar i högmässan en söndag per termin. Kören kan även komma att ha ett eget framträdande, alternativt ingå i ett körprojekt I församlingen under terminen.

Fika serveras under en paus under repetitionen

Nivå:

Från Nybörjare till viss förkunskap och van körsångare. Intag till kören föranleds genom uppsjungning, nivån gällande körsång kan variera men för att kunna balansera det så är det bra att man kan hitta tonerna och höra sig själv i sammanhanget.

Repetitioner:

Församlingsgården vid Stora kyrkan
Torsdagar 16:30-18:00.
Eventuell extra repetition 1–2 ggr per termin på en lördag/söndag.

Terminsstart:

Ht 2023: 14 september
Vt 2024: 18 januari

Körledare:

Ingrid Löfgren

Jag är intresserad av studentkören och vill bli kontaktad av körledare: