Foto: Anders Gustafsson

Digital musikandakt

Lördag den 20 mars uppmärksammar vi Marie Bebådelsedag med en digital musikandakt. Varmt välkommen att ta del av gemenskapen.

Lördag den 20 mars uppmärksammar vi Marie Bebådelsedag med en musikandakt som sänds digitalt. Från kl. 8:00 finns den tillgänglig på den här sidan. Varmt välkommen att ta del av gemenskapen där du befinner dig.

Den protestantiska familjen inom kristenheten är den enda familj genom alla tider som är moderlös. Det var inte reformatorernas avsikt att det skulle vara så. Modern har ju av tradition varit den som hållit familjen samman. Den protestantiska kristenheten är följaktligen också den mest söndrade familjen någonsin i kristenheten. Den är präglad av tusen och åter tusen utbrytningar och förkastanden av varandra. Ändå är vi kallade att en dag möta Kristus tillsammans. Luk 1:48: ”Från denna stund skall alla släkten prisa mig salig.”

Uppdraget i vår kyrka är att likt Maria säga Ja och bära fram Jesus så att människor med utsträckta armar kan ta emot och föra traditionen vidare. I år uppmärksammar vi Jungfru Marie Bebådelsedag med en musikandakt.

Stora kyrkans SolistEnsemble:
Lena Moén – Sopran