Drop in-vigsel

Störst av allt är kärleken och att fira den behöver varken kosta särskilt mycket tid eller pengar. Fria till din partner, få ett JA, beställ hindersprövning och gift er den 3 maj.

Drop in-vigsel fredag den 3 maj

Österåkers kyrka mellan kl. 14.00 och 17.00

Störst av allt är kärleken och att hylla den kräver bara ett JA, hindersprövning och att komma till Österåkers kyrka den 3 maj. Krångligare än så är det inte.

Vi ordnar präst, vacker kyrka, fin musik och vittnen. Det enda ni behöver tänka på är att beställa hindersprövning från Skatteverket i god tid. Till kyrkan tar ni med legitimationer och ringar. Varje vigsel tar cirka en halvtimme. Minst en av er ska vara medlem i Svenska kyrkan. Kontakta bokningen om ni har några frågor.

Men nu består tro, hopp och kärlek, des­sa tre, och störst av dem är kärle­ken

1. Beställ hindersprövning från Skatteverket

2. På den stora dagen tar ni med er varandra, ringar, papper från Skatteverket och giltiga legitimationer.

3. På plats i kyrkan får ni träffa prästen och välja psalmer och musik.

Kom ihåg att minst en av er behöver vara medlem i Svenska kyrkan.

Vigselgudstjänstens ordning och musikval hittar ni här >>

Österåkers kyrka Foto: Eric Roxfält

Drop in-dop

Passa på att döpa ert barn, eller dig själv, i Österåkers kyrka lördagen den 4 maj. Det blir högtidligt och fint och efteråt bjuder vi på fika. Alla är välkomna, oavsett ålder, och ni behöver inte anmäla er innan.