Kyrkliga handlingar - fyra filmer förklarar

Nyhet Publicerad

Dop, konfirmation, vigsel och begravning - det kallas kyrkliga handlingar. Vi har gjort fyra filmer som handlar om dessa - se dem!

En film om dop

Att döpa sig, eller låta döpa sitt barn - det är alltid en fest i kyrkan! Vi har gjort en film om dopet - se den! I filmen kan du också se våra kyrkor på insidan, och dess dopfuntar.

En film om konfirmation

"Att konfirmera sig var kul, faktiskt." säger en av personerna i filmen. Men vad betyder konfirmationen, vad gör man och varför ska man konfirmera sig!? Vi har gjort en liten film om konfirmation - se den!

En film om vigsel

Att få manifestera sin kärlek till varandra framför nära och kära och inför Gud, det är stort! "Vår kärlek omfamnas av en större kärlek" säger en av personerna i filmen. Vi har gjort en liten film om att gifta sig. Se den!

En film om begravning

Det är mycket som händer i oss när vi förlorat någon närstående. Alla känslor blandas med praktiska frågor. Vi har gjort en film om begravning och om sorg. Se den.