Foto: Josephine Flatebö

Sinnesrogudstjänster

Välkommen till Köpmanholmen och Björna

Under året kommer vi att bjuda in till sinnesrogudstjänster i Brukskyrkan i Köpmanholmen tillsammans med Anonyma alkolister AA och Anonyma matmissbrukare MAA. Vi återkommer med datum.

Sinnesrogudstjänster erbjuds även i Björna församling.

Syftet med sinnesrogudstjänster är att erbjuda människor i alla åldrar en stund av stillhet och ro, en paus från tankar och känslor som tynger och skaver. Alla är välkomna.

Sinnesrogudstjänsten har sina rötter i tolvstegsprogrammet som är en modell för livsförändring. Tolvstegsprogrammet har sitt ursprung hos Anonyma alkoholister(AA) redan på 1930-talet.

Med sinnesrobönen i gudstjänsten uttrycker vi en vilja till förändring och ett behov av att få kraft till stöd och hjälp. Gudstjänsten präglas av musik, tystnad för eftertanke, bön, delaktighet och stöd till förändrade levnadsvanor.

I vår kalender här på hemsidan hittar du uppgifter om när sinnesrogudstjänsterna sker.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Sinnesrobönen

Elin kämpar med matmissbruk – testar Svenska kyrkans nya satsning på själavård

Sinnesrogudstjänsten är ett forum för alla som behöver varva ner och släppa oro