Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmation i Gideå och Trehörningsjö

För dig som går i 8:an och vill vara med om spännande upptäcktsresa tillsammans med andra i din ålder då vi tillsammans pratar livsfrågor och undersöker vad det kan innebära att vara kristen.

Ungdomar i Gideå, Trehörningsjö och Björna församling går tillsammans på högstadiet i Björna, därför har vi valt att samarbetar med Björna församling i vårt konfirmandarbete. Träffarna hålls mestadels i Björna församlingshem.

Vi träffas på torsdagar varannan vecka, ojämna veckor.
Middag serveras 16:30. Vi håller på till kl 20:00

Vi äter, leker, tar det lugnt, skrattar, utmanar oss själva, talar om livet, om kristen tro och de livsfrågor som vi människor har. Finns Gud och varför finns jag?
Varje träff avslutas med en andakt. Vi åker på tre läger.

Konfirmationen sker i Björna kyrka lördag den 28 maj 2023.

Information och anmälan i Björna församlingshem 19 augusti kl 18:30.

Konfirmationsträffarna leds av präst och konformationsledare.

Under din konfirmandtid har du möjlighet att gå på gudstjänst vid tio tillfällen. Dessa tillfällen väljer du själv. Naturligtvis räknas dop, vigsel och begravning in i detta.

Träffarna och lägren är obligatoriska. Gruppen medverkar även i en gudstjänst med luciafirande i december och drama på palmsöndagen i april. Konfirmandgruppen kommer även att ansvara för en trivselafton.

Har du frågor, kontakta mig

Jan Vikberg

Församlingsassistent -barn och ungdom i Gideå Trehörningsjö församling, Vaktmästare i Gideå och Trehörningsjö