Foto: Alex Giacomini /Ikon

Ungdom

Välkommen till Härlanda församling - du som är ung!

Unga personer sitter lutande mot en stenmur och skrattar.

Konfirmation i Örgryte pastorat

Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation är tid att fundera, dela, lära och uppleva. I mitten av maj 2024 öppnar vi anmälan till konfirmation under läsåret 2024/2025.

En hand håller en lapp med texten "Do not wait for leaders, become them"

Ung ledare

Konfirmerad och sugen på att testa på hur det är att vara ledare? Då kan du vara med som Ung Ledare i Härlanda församling.

Några medlemmar ur en blandad ungdomskör som sjunger.

Härlanda Nova

Är du ca 18-30 år och sugen på att sjunga i kör? Härlanda Nova är en nystartad kör i Härlanda kyrka som övar på tisdagar.

Prata med en vuxen

Illustrerad bild där en ung tjej tittar på sin mobil, två andra personer tittar på från avstånd.

Nätvandrarchatten

Nätvandrarchatten är till för dig som är 12-25 år. Du är välkommen att prata om det som känns svårt och jobbigt för dig, eller bara småprata med en trygg vuxen. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Alla har tystnadsplikt och du är helt anonym.

En bild av Rebekka Thiele

Från Köln via Betlehem till Göteborg

Rebekka Thiele från Köln är 21 år och ung resurs i Härlanda församling. Hon uppskattar att finnas med i församlingslivet och få jobba med många olika saker.