Other languages with Google Translate

Use Google to automatically translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Prata med oss

Kontakt

Örgryte pastorat Besöksadress: Herrgårdsgatan 2, 41274 Göteborg Postadress: Box 6034, 40060 Göteborg Telefon: +46(31)7318040 E-post till Örgryte pastorat

Jourhavande präst

Kyrkan kan hjälpa dig. Akut samtals- och krisstöd.

Sökes: Chefssekreterare 100%

Örgryte pastorat söker en chefssekreterare som kvalificerat stöd till kyrkoherden.

Kvalificerad Chefssekreterare, tillika Arbetsmiljösamordnare, till kyrkoherden i Örgryte pastorat

(100 % tillsvidareanställning med tillträde snarast)

Örgryte pastorat bildades 1 januari 2018 och utgörs av de fyra församlingarna Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte. Pastoratet ansvarar även för Sjukhuskyrkan vid Östra Sjukhuset. I pastoratets finns ca 37.000 kyrkotillhöriga och 80 anställda. I församlingarna finns ett rikt och varierat arbete och en stor teologisk bredd.

Vi söker nu en chefssekreterare för ett omväxlande och stimulerande uppdrag. Rollen som Chefssekreterare innebär chefsstöd till kyrkoherden, sekreterarskap i administration runt de beslutande organen och även samordning av Arbetsmiljöarbetet.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:

  • Assistera kyrkoherden avseende administration, mötesplanering och andra sedvanliga sekreteraruppgifter:
  • Sköta kallelser och utskick samt eventuella presentationer till ledningsmöten, möten i Arbetsutskott samt i Kyrkorådet och Kyrkofullmäktige
  • Föra protokoll vid ovan nämnda möten samt distribuera dessa.
  • Planera och boka arbetsplatsträffar och andra typer av konferenser samt koordinera på plats.
  • Bevaka KH mejlkorg, svara och vidarebefordra utifrån behov.
  • Vid behov svara i KH telefon.
  • Attestera tidrapporter, fakturor m.m. på delegation från Kyrkoherden
  • Vara GDPR-ansvarig för pastoratet.
  • Administrera diverse HR-uppgifter.

Samordna arbetsmiljöarbetet i pastoratets fyra församlingar, sjukhuskyrka, förskolor och kansli

  • Vara sammankallande i Arbetsmiljökommittén (AMK).
  • Föra protokoll på AMK-möten.
  • Initiera arbetsmiljöronder.
  • Vara kontaktperson för Arbetsmiljöombuden och i förekommande fall, Arbetsmiljöverket.
  • Vara kontaktperson för Servicebyrån avseende arbetsmiljöfrågor.

KVALIFIKATIONER:

  • Högskoleutbildning inom administration/förvaltning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete.
  • Driven användare av IT-system och av Office-paketet.
  • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
  • God kännedom om kyrkans organisation och väl förankrad i kyrkans tro och liv.
  • Erfarenhet av arbetsmiljöarbete – eller i vart fall ett stort intresse av arbetsmiljöfrågor.
  • Körkort.

Som person är du serviceminded, positiv och självgående. Du gillar att ha ”många bollar i luften”.

Då arbetet är förenat med många kontakter, lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper såsom social kompetens och ett starkt engagemang. Det är självklart att du delar våra kristna värderingar.

Välkommen med din ansökan till
Örgryte pastorat
Box 6034
40 60 Göteborg
(Örgryte pastorat)

senast den 12 oktober 2018

Tillträde: snarast, efter överenskommelse

För upplysningar om tjänsten kontakta:
Kyrkoherde: Martin Lindh, 031-731 83 11
Facklig företrädare Vision: Carina Widell, 070-514 60 56

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.