Foto: Ulla-Carin Ekblom

Sommarkonfa på Solliden

Född 2009? Upptagen med plugg och aktiviteter under terminerna? Då kan Sommarkonfa vara något för dig. Ta chansen att fundera över meningen med livet ihop med andra ungdomar sommaren 2024, på Sollidens kursgård!

Upplägg

För dig som är med i gruppen Sommarkonfa på Solliden, består konfirmandtiden av ett 13 dagar långt läger på Sollidens kursgård utanför Örebro. Det kommer bli ett minne för livet.

Finns det en Gud? Varför är vi här? Vart är jag på väg? Under lägret kan du utforska livets stora frågor i en rolig och trygg miljö. Kom som du är.

På Solliden brukar vi hänga, bada, ha roliga aktiviteter och äta riktigt god mat. Förutom våra vuxna ledare, finns även unga ledare som själva gått konfa på Solliden.

Klicka på bilden – så kan du kolla in vad konfirmanden Anton tyckte om sin konfatid 2022–2023. Foto: Ulla-Carin Ekblom

Plats: Sollidens kursgård, 13 km norr om Örebro
Kostnad: Nej, gruppen är kostnadsfri
Antal platser: 25
Sista anmälningsdag: 1 juni 2024

Träffar 2024

• Konfirmationsläger på Solliden 16–29/6 2024
  • Gudstjänster i Sörbykyrkan 15/9, 22/9 och 29/9 2024
  • Konfirmationsgudstjänst i Sörbykyrkan 6/10 2024

Vi har inga träffar innan sommarlägret. Däremot vill vi att du besöker åtta olika gudstjänster, som du tycker till om i en bok som du får av oss. Boken har tio blad med korta enkla frågor. Boken tar du också med till sommarlägret där vi diskuterar dina/varandras upplevelser under gudstjänstbesöken.

Har du frågor kontakta: Sylvester Liyanage, präst, telefon 073-822 78 71 eller e-post sylvester.liyanage@svenskakyrkan.se

Sjön Lången syns i bakgrunden av en vit paviljong.
Solliden ligger 13 km norr om Örebro, vid sjön Lången. Foto: Ulla-Carin Ekblom

Allt om festen ”Inte som du tror” i Örebro 24 maj med Lisa Ajax

I år arrangeras konfirmandfesten ”Inte som du tror” för tolfte gången. Årets huvudartist är Melloaktuella Lisa Ajax! Festen vänder sig till både nuvarande konfirmander och till de ungdomar som ska börja åttan i höst. Platsen är S:t Nicolai kyrka. Inbjudan till festen skickas hem i början av maj.

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, sportintresserad, fnissig, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.