Unga vuxna i Nikolai, tisdagar kl. 18

Ändrad

Är du ung vuxen och vill träffa andra för att prata om tro och om livet? Här finns en grupp för dig som träffas på tisdagar i Nikolai Prästgård, Nikolaig. 8. Välkommen du också!

Unga vuxna är en grupp som vänder sig till dig som går sista året på gymnasiet och upp till ca 25 år. Vi lagar mat, pratar och gör olika aktiviteter tillsammans. Kvällen börjar kl. 18 och slutar ca 21.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro och ett ballongsläpp.

Nikolai församling

Varmt välkommen till vår levande, öppna citykyrka i Örebro! S:t Nicolai kyrka ligger vid Stortorget i centrala Örebro och här möts tusentals människor varje vecka. Några kommer in i kyrkan för att tända ett ljus, andra för att besöka Café Nikolai och vår populära barnverksamhet, vi har ett rikt och stort ungdoms- och konfirmandarbete och ett härligt musik- och gudstjänstliv.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka och rörelse på stan. Konfirmander är på festen "Inte som du tror".

S:t Nicolai kyrka

Varmt välkommen till S:t Nicolai kyrka, en citykyrka i centrala Örebro. Kyrkan byggdes på 1200-talet och har 352 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: