Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Påsken i Längbro församling

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen till stilla veckan i Längbro församling. Här kan du se vad som händer emellan Palmsöndagen och annandag påsk! Påskdagen kommer det bli fest! Efter festhögmässan kommer det b.la vara försäljning av handarbeten och hembakat bröd till förmån för ACT. Vill du skänka hembakat bröd? Vi tar gärna emot ditt bidrag i påskveckan måndag till torsdag kl. 10-16 i församlingshemmet eller direkt på påskdagen innan festhögmässan.

Palmsöndag 24 mars
10.00 Högmässa i Längbro kyrka. Efteråt serveras enkelt kyrkkaffe i kyrkan.

Måndag 25 mars
09.30- 13.00 Påsklovskul för barn och familj. Lek, fiskdamm, påskpyssel och en massa annat skoj utlovas i våra fina lokaler i Längbro församlingshem. Vi avslutar med våffellunch!

Tisdag 26 mars
14.00-16.00 Ikonmålarna och våra verksamheter bjuder in till - Ikonvernissage med snittar och bubbel med vacker loungemusik av Mikael Gertmar i församlingshemmets café.

Onsdag 27 mars
08.30 Morgonandakt i Längbro kyrka.
14.00-16.00 Påskcafé med påsktårta och sång av seniorkören i Längbro församlingshem. Öppen förskola har öppet. I Hagarummet finns möjlighet att påskpyssla, tova en påskbild.

Torsdag 28 mars
17.00 Armenisk fastemat i Längbro församlingshem. Pris: 100 kr
Maila din anmälan till: Administratör Cathryn Ekeberg, langbro.forsamling@svenskakyrkan.se
19.00 Skärtorsdagsmässa.

Fredag 29 mars
10.00 Långfredagsgudstjänst.

Söndag 31 mars
10.00 Festhögmässa! Vår barngrupp kreanesserna och barnkören sjunger och spelar påskspel. Efteråt i församlingshemmet är det försäljning av handarbete och hembakat bröd. Festlig lunch, kaffe och kaka serveras. Barnrummen är öppna för lek.

Måndag 1 april
18.00 Emmausmässa i Ekerskyrka. Kaffe och kaka serveras på kyrkbacken.

Kolla in Längbro församlings ”Ta och ge”-påskris – för en värld som är mer rättvis!

Köp ett par vantar, en grytlapp eller kanske en påskdekoration – eller lämna något du själv skapat. Längbro församlings stora påskris är en del av årets fasteaktion från Act Svenska kyrkan. Du hittar det i Längbro församlingshem i Örebro, till och med påskdagen den 9 april.

Påskcafé med påsktårta och sång av Seniorkören Längbro!

Onsdag 27 mars kl.14.00-16.00 Påskcafé med påsktårta och sång av seniorkören i Längbro församlingshem. Öppen förskola har öppet och det ges möjlighet att påskpyssla, tova en påskbild.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Längbro församling

Adress:
Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Längbro församling

Till Längbro församling på Facebook

Församlingens kyrkor: